Termin składania wniosków:
- do 31 lipca 2025 r. do godz. 16:00 w NCN,
- do 24 lipca w BOB
Dyrektor Narodowego Centrum Nauki (NCN) ogłasza konkurs MINIATURA 9, do którego mogą być zgłaszane wnioski na realizację działania naukowego, które może zostać przeprowadzone w formie: badań wstępnych lub kwerendy lub wyjazdu o charakterze naukowym. Działanie naukowe może być realizowane poprzez jedną lub więcej form, o ile jest to uzasadnione merytorycznie. Podstawowym celem konkursu jest finansowanie działania naukowego służącego przygotowaniu wniosku planowanego do złożenia w konkursach NCN lub innych konkursach ogólnokrajowych lub międzynarodowych na finansowanie projektów badawczych. W konkursie można uzyskać środki finansowe w wysokości od 5 000 do 50 000 zł na realizację działania naukowego trwającego do 12 miesięcy. O środki może ubiegać się podmiot, w którym zatrudniony jest badacz:
- posiadający w swoim dorobku co najmniej jedną opublikowaną pracę lub co najmniej jedno dzieło lub dokonanie artystyczne lub artystyczno-naukowe;
- który uzyskał stopień doktora nie wcześniej niż 1 stycznia 2013 r. Okres ten może zostać przedłużony zgodnie z zasadami określonymi w § 1 pkt 1 regulaminu. W przypadku osób, które uzyskały więcej niż jeden stopień doktora, datą odniesienia jest data uzyskania pierwszego z nich.
We wniosku można zaplanować MENTORING NCN, którego celem jest uzyskanie merytorycznego wsparcia od Mentora NCN w przygotowaniu projektu badawczego planowanego do złożenia w konkursach NCN.
Rada NCN ustala wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację działań naukowych w ramach konkursu MINIATURA 9 w kwocie 20 mln zł.
Wniosek należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu OSF, dostępnego pod adresem www.osf.opi.org.pl, zgodnie z procedurą składania wniosków. Instrukcja składania wniosków znajduje się w wytycznych dotyczących wypełniania wniosków w konkursie MINIATURA 9 w systemie OSF.
- Nabór wniosków prowadzony jest w okresie od 3 lutego 2025 r. do 31 lipca 2025 r. do godz. 16:00 CEST.
Nabór wniosków może zostać wstrzymany, jeżeli łączna kwota kosztów planowanych we wnioskach przekroczy dwukrotność środków finansowych przeznaczonych przez Radę NCN na realizację działań naukowych w tej edycji konkursu MINIATURA.
Przypominamy, że środki finansowe przeznaczone na realizację działań naukowych w konkursie MINIATURA 9 są dzielone proporcjonalnie do liczby miesięcy trwania naboru, określonej w ogłoszeniu o konkursie. Jednym z warunków finansowania wniosku w konkursie jest to, że wniosek musi mieścić się w puli dostępnych środków na dany miesiąc.
W związku z dużą liczbą złożonych wniosków w ostatnim miesiącu naboru w poprzednich edycjach konkursu MINIATURA, wiele wniosków nie otrzymało finansowania ze względu na brak wystarczających środków w tym miesiącu. Dlatego, zwracamy uwagę na możliwość aplikowania w pozostałych miesiącach trwania naboru.
Prosimy o zapoznanie się z dokumentacją konkursową zawartą w niniejszym ogłoszeniu.
Prosimy o zwrócenie uwagi na treść zakładki Najważniejsze zmiany, gdzie znajdują się informacje o zmianach wprowadzonych w dokumentacji konkursowej w porównaniu do poprzedniej edycji konkursu.
W związku z inwazją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę, Rada NCN ustala, że we wnioskach składanych w konkursach NCN nie można planować jakiejkolwiek współpracy podmiotów polskich z podmiotami rosyjskimi. Zaplanowanie takiej współpracy będzie skutkować odrzuceniem wniosku ze względów formalnych.
Więcej na stronie: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/miniatura9
Przydatne informacje:
- Koszty pośrednie: 10%
- Dane uczelniane do wniosków
- Plan zarządzania danymi
- Cytowania (IH)
Poniżej przedstawiamy procedurę składania wniosków:
- Aby przygotować wniosek należy się zalogować do systemu http://osf.opi.org.pl.
- Gdy wniosek jest kompletny proszę na górnym pasku kliknąć w przycisk ZABLOKUJ DO NCN
- W menu po lewej stronie na samej górze pojawi się napis Elektroniczna wysyłka. W sekcji tej należy pobrać z systemu spersonalizowane „Potwierdzenia”,
Obieg dokumentów na UW:
![]() |
Pobierają Państwo z osf elektroniczną wersję wniosku. Następnie prosimy o uzyskanie podpisów Kierownika Jednostki i Pełnomocnika Kwestora. ⇒ Jeśli Dziekan/Kierownik Jednostki ma podpis elektroniczny, podpisuje wniosek na 1-wszej stronie. ⇒ Jeśli nie ma podpisu elektronicznego – prosimy o załączenie skanu podpisanej przez niego 1-wszej strony wniosku lub po przesłanie e-maila, w którym Dziekan/Kierownik Jednostki wyraża zgodę na realizację projektu. Pełnomocnik Kwestora podpisuje się pod kosztorysem i odsyła Państwu skan. |
![]() |
KOMPLET DOKUMENTÓW, tj.
prosimy przesłać do Biura Obsługi Badań tylko elektronicznie i w jednym e-mailu na adres BOB@adm.uw.edu.pl |
![]() |
Następnie podpisany przez prorektora „Wniosek” zostanie wysłane na adres e-mailowy podany przez Państwa w sekcji KIEROWNIK (PI).
Plik należy załączyć w systemie OSF w sekcji Elektroniczna wysyłka
|
![]() |
Proszę pamiętać o wysłaniu wniosku w systemie OSF PO UZYSKANIU PODPISÓW (przycisk Wyślij do NCN w sekcji Elektroniczna wysyłka) |