Zakończenie I edycji wsparcia Wsparcia Działalności Publikacyjnej Pracowników Uczelni
W dniu 31 grudnia 2021 roku zakończona została I edycja Program Wsparcia Działalności Publikacyjnej Pracowników Uczelni.
Informacja o formie dofinansowywania publikacji w 2022 roku ukaże się do końca I kwartału br.
Zapraszamy do składania wniosków dot. wydawania publikacji w ramach Mikrograntów IDUB – https://inicjatywadoskonalosci.uw.edu.pl/dzialania/iv-3-1/
Informacje ogólne
- Beneficjentami programu mogą być pracownicy zatrudnieni na wydziałach lub w innych jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu Warszawskiego zaliczani do liczby N.
- Warunkiem koniecznym otrzymania dofinansowania jest złożenie informacji od wydawcy o możliwości wydania publikacji do końca 2021 roku.
- W celu otrzymania wsparcia należy złożyć wypełniony formularz wniosku dostępny na stronie: http://bob.uw.edu.pl/?attachment_id=4662
- Wnioski można składać w trybie ciągłym.
- Rozpatrywanie wniosku: maks. 14 dni od złożenia wniosku spełniającego wymogi formalne.
- W przypadku nieuzupełnienia braków formalnych w ciągu 30 dni wniosek uznaje się za anulowany.
- Warunek realizacji: uzyskanie zgody dziekana lub kierownika jednostki podstawowej UW.
- Rozliczenie: Przyznane środki finansowe podlegają rozliczeniu w Biurze Obsługi Badań (do rozliczenia merytorycznego (krótki opis zrealizowanego zadania) należy dołączyć zestawienie poniesionych kosztów (wydruk z SAP) podpisane przez Pełnomocnika Kwestora i Dziekana/Dyrektora na Wydziale/Jednostce w terminie 30 dni od zakończenia zadania).
- Okres realizacji maksymalnie do 31 grudnia 2021 r.
- Rekomendujemy przesyłanie wniosków w formie elektronicznej.
Obieg dokumentów
- Skan wypełnionego i podpisanego przez kierownika jednostki wniosku należy wysłać na adres: Ewa.Luczynska@adm.uw.edu.pl. Podpis składającego wniosek oraz kierownika jednostki mogą być elektronicznymi podpisami kwalifikowanymi.
- Decyzję o przyznaniu dofinansowania/odmowie przyznania dofinansowania/ konieczności uzupełnienia wniosku podejmuje Prorektor ds. badań.
- Biuro Obsługi Badań przygotowuje pismo informujące wnioskodawcę, kierownika jednostki i kwesturę o decyzji Prorektora ds. badań wraz z kwotą przydzielonego dofinansowania.
Środki przyznane w ramach Rektorskiego Programu Wsparcia Działalności Publikacyjnej Pracowników Uczelni będą rozliczane w jednostkach organizacyjnych.
Dofinansowanie wydawania publikacji
Monografie i rozdziały
- Dofinansowywane będą koszty publikacji monografii, rozdziałów w monografiach, w Wydawnictwach punktowanych z Poziomu I listy Ministerstwa (80 pkt) – Wykaz wydawnictw (lista pdf)
- W przypadku monografii finansowana jest różnica w kosztach wydania publikacji oraz planowanego zwrotu ze sprzedaży.
- Kwota dofinansowania jest przyznawana na podstawie zweryfikowanego kosztorysu. Do wniosku należy dołączyć kosztorys zweryfikowany przez Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego (WUW).
- Warunkiem uzyskania dofinansowania jest dołączenie informacji z wydawnictwa potwierdzającego opublikowanie książki do końca 2021 r.
- W opisie wniosku należy podać tytuł monografii/rozdziału, nazwę wydawnictwa, autorów wraz z afiliacjami oraz krótki opis publikacji.
- Preferowane będzie wydawanie monografii w WUW.
Artykuły
- Dofinansowywane będą artykuły złożone do czasopism mających minimum 70 punktów według aktualnego wykazu czasopism naukowych Ministra Edukacji i Nauki – Scalony wykaz czasopism i materiałów konferencyjnych [xlsx]
- Dofinansowaniu w wysokości do 5 000,00 zł podlegać będą artykuły złożone do punktowanych czasopism uniwersyteckich.
- Warunkiem uzyskania dofinansowania jest dołączenie informacji z czasopisma potwierdzającego opublikowanie artykułu do końca 2021 r.
- W opisie wniosku należy wskazać: tytuł czasopisma, numer ISSN czasopisma, wydawcę, tytuł artykułu, autorów wraz z afiliacjami, krótki opis zadania.
- Środki przyznane na publikację w punktowanych czasopismach uniwersyteckich będą przekazywane jednostce organizacyjnej UW wydającej czasopismo.
Wykup opcji open access dla artykułów oraz monografii
- Dofinansowywany będzie wykup opcji open access w przypadku artykułów składanych do czasopism mających co najmniej 70 punktów według aktualnego wykazu Ministra Edukacji i Nauki oraz do punktowanych czasopism uniwersyteckich.
- Warunkiem uzyskania promesy na dofinansowanie jest dołączenie informacji z czasopisma potwierdzającej przyjęcie i opublikowanie artykułu do końca 2021 r.
- We wniosku należy wskazać: tytuł czasopisma, numer ISSN czasopisma, numer DOI artykułu, wydawcę, tytuł artykułu, autorów wraz z afiliacjami, krótki opis zadania.
- Udzielana może być też promesa na wykup opcji open access w przypadku monografii przyjętych do druku z Poziomu I listy Ministerstwa.
- We wniosku należy wskazać wydawcę, tytuł, autorów wraz z afiliacjami, krótki opis zadania.
- Warunkiem otrzymania promesy jest dołączenie informacji z wydawnictwa potwierdzającego publikację monografii do końca 2021 r.
- Dofinansowanie wykupu opcji open access będzie przyznawane tylko artykułom i monografiom, które do ogłoszenia Programu Wsparcia nie były opublikowane.
- Środki na wykup opcji open access będą przekazywane jednostce po przesłaniu skanu faktury/noty do Biura Obsługi Badań.