Narodowe Centrum Nauki ogłasza konkurs MINIATURA 5 na realizację pojedynczego działania naukowego służącego przygotowaniu przyszłego projektu badawczego. Na naukowców czeka łącznie 15 mln zł.
UWAGA ZMIANY!
Środki finansowe przeznaczone na realizację działań naukowych w konkursie Miniatura 5 są dzielone proporcjonalnie do liczby miesięcy, w których prowadzony jest nabór wniosków. Jednym z warunków finansowania wniosku w konkursie jest to, że wniosek musi mieścić się w puli dostępnych środków na dany miesiąc. W związku z dużą liczbą złożonych wniosków w ostatnim miesiącu naboru w poprzednich edycjach konkursu MINIATURA, zwracamy uwagę na możliwość aplikowania w pozostałych miesiącach trwania naboru.
Dyrektor Narodowego Centrum Nauki ogłasza konkurs MINIATURA 5, do którego mogą być zgłaszane wnioski na realizację pojedynczego działania naukowego w jednej z wymienionych form: badań wstępnych/pilotażowych, kwerendy, stażu naukowego, wyjazdu badawczego albo wyjazdu konsultacyjnego. Podstawowym celem konkursu jest finansowe wsparcie działania naukowego służącego przygotowaniu przyszłego projektu badawczego planowanego do złożenia w konkursach NCN, innych konkursach ogólnokrajowych lub międzynarodowych.
W konkursie można uzyskać środki finansowe w wysokości od 5 000 do 50 000 zł na realizację działania naukowego trwającego do 12 miesięcy.
O środki może ubiegać się podmiot, w którym zatrudniony jest badacz:
- posiadający w swoim dorobku co najmniej jedną opublikowaną pracę lub co najmniej jedno dokonanie artystyczne lub artystyczno-naukowe;
- który uzyskał stopień doktora nie wcześniej niż 1 stycznia 2009 r. Okres ten może zostać przedłużony zgodnie z zasadami określonymi w § 4 pkt 5 lit. a warunków oraz regulaminu przeprowadzania konkursu MINIATURA na działanie naukowe. W przypadku osób, które uzyskały więcej niż jeden stopień doktora, datą odniesienia jest data uzyskania pierwszego z nich.
Rada Narodowego Centrum Nauki ustala wysokość środków finansowych przeznaczonych na realizację działań naukowych w ramach konkursu MINIATURA 5 w kwocie 15 mln zł.
- Koszty pośrednie -10% kosztów bezpośrednich.
Wniosek należy złożyć wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu ZSUN/OSF, dostępnego pod adresem https://osf.opi.org.pl, zgodnie z procedurą składania wniosków. Zasady składania wniosków wyjaśnione są w Wytycznych dotyczących wypełniania wniosków w konkursie MINIATURA 5 w systemie ZSUN/OSF.
Nabór wniosków prowadzony jest w okresie od 5 maja do 30 września 2021 r. (w BOB – do 27 września 2021).
Nabór wniosków może zostać wstrzymany, jeżeli łączna kwota wnioskowanych nakładów przekroczy dwukrotną wysokość środków finansowych przeznaczonych przez Radę NCN na realizację działań naukowych w konkursie.
Zakres tematyczny wniosku powinien dotyczyć realizacji pojedynczego działania naukowego w jednej z wymienionych form:
- badań wstępnych/pilotażowych,
- kwerendy,
- stażu naukowego,
- wyjazdu badawczego albo
- wyjazdu konsultacyjnego.
- Uszczegółowiono zakres informacji wymaganych we wniosku (rozdz. III § 4 w Warunkach oraz regulaminie przeprowadzania konkursu MINIATURA). Poszerzono zakres informacji wymaganych we wniosku w części dotyczącej osiągnięć naukowych osoby wskazanej do realizacji działania naukowego.
- Zmieniono kryteria oceny wniosków (rozdz. VIII § 24 w Warunkach oraz regulaminie przeprowadzania konkursu MINIATURA oraz zasady oceny wniosków).
- Zmieniono warunki, które musi spełniać wniosek rekomendowany do finansowania (rozdz. VIII § 26 w Warunkach oraz regulaminie przeprowadzania konkursu MINIATURA).
- Dopuszczono możliwość finansowania z kosztów pośrednich wydatków związanych z udostępnieniem publikacji lub danych badawczych w otwartym dostępie (§ 2, 4 i 5 w katalogu kosztów w działaniach naukowych finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki w konkursie MINIATURA).
Szczegółowe informacje znajdują się w ogłoszeniu konkursu MINIATURA 5 – https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/miniatura5
Informacje praktyczne:
- Numer konta dla projektów badawczych NCN: 52 1240 6292 1111 0010 5730 5386, (Bank Polska Kasa Opieki SA
Procedura składania wniosków:
- Aby przygotować wniosek należy się zalogować do systemu http://osf.opi.org.pl.
- Gdy wniosek jest kompletny proszę na górnym pasku kliknąć w przycisk ZABLOKUJ DO NCN
- W menu po lewej stronie na samej górze pojawi się napis Elektroniczna wysyłka. W sekcji tej należy pobrać z systemu w części Wniosek podpisany elektronicznie – Pobierz ostateczną wersję wniosku
Obieg dokumentów na UW:
Pobierają Państwo z osf ostateczną wersję wniosku. Następnie prosimy o uzyskanie podpisów Kierownika Jednostki i Pełnomocnika Kwestora. ⇒ Jeśli Dziekan/Kierownik Jednostki ma podpis elektroniczny, podpisuje wniosek na 1-wszej stronie. ⇒ Jeśli nie ma podpisu elektronicznego – prosimy o załączenie skanu podpisanej przez niego 1-wszej strony wniosku lub po przesłanie e-maila, w którym Dziekan/Kierownik Jednostki wyraża zgodę na realizację projektu. Pełnomocnik Kwestora podpisuje się pod kosztorysem i odsyła Państwu skan. |
|
KOMPLET DOKUMENTÓW, tj.
prosimy przesłać do Biura Obsługi Badań tylko elektronicznie i w jednym e-mailu na adres BOB@adm.uw.edu.pl. |
|
Następnie podpisana przez prorektora „Ostateczna wersja wniosku” zostanie wysłane na adres e-mailowy podany przez Państwa w sekcji KIEROWNIK (PI).
Plik należy załączyć do wniosku w systemie OSF w sekcji Elektroniczna wysyłka
|
|
Proszę pamiętać o wysłaniu wniosku w systemie OSF PO UZYSKANIU PODPISÓW (przycisk Wyślij do NCN w sekcji Elektroniczna wysyłka) |