W dniu 1 maja 2025 r. został uruchomiony w systemie OSF nabór wniosków w ramach konkursu nr 7 na inwestycje związane z działalnością naukową na 2026 rok.
Uprzejmie informujemy, że w związku ze zmianą rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie przyznawania, rozliczania i przekazywania środków finansowych na realizację inwestycji związanych z kształceniem oraz działalnością naukową (Dz. U. z 2020 r. poz. 1956, z późn. zm.), wnioski o finansowanie inwestycji związanych z działalnością naukową na rok 2026 należy składać do 15 czerwca 2025 r.
Po tym terminie Wnioskodawcy nie będą mieli możliwości wysłania wniosku w systemie OSF.
Aby złożyć wniosek o przyznanie ww. dotacji, należy wypełnić wniosek w systemie OSF oraz wygenerować w systemie wniosek do podpisu.
Wygenerowany wniosek należy opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym Kierownika Podmiotu lub osoby przez niego upoważnionej i wysłać do Ministerstwa w systemie OSF.
Wnioski, które nie wpłyną do Ministerstwa w terminie do 15 czerwca 2025 r., pozostaną bez rozpoznania.
Po stronie wnioskodawcy leży sprawdzenie, czy wniosek w systemie OSF został skutecznie wysłany do Ministerstwa.
Jednocześnie informujemy, że zapisy rozporządzenia nie nakładają ograniczeń w zakresie liczby składanych wniosków przez Podmioty uprawnione do otrzymywania dotacji na realizację inwestycji związanych z działalnością naukową.
Pomocna w przygotowaniu wniosku może być instrukcja wypełniania wniosku inwestycyjnego, która została zamieszczona w systemie OSF w „Bazie wiedzy”.
***************************
Termin na składanie wniosków upływa:
- 4 czerwca 2025 r. w Biurze Obsługi Badań
- 15 czerwca 2025 r. w MNiSW do godz. 23:59. za pośrednictwem systemu OSF – po tym terminie Wnioskodawcy nie będą mieli możliwości wysłania wniosku w OSF.
W sekcji Osoby przygotowujące wniosek – Osoba upoważniona do podpisania wniosku:
- należy wpisać dane Prorektora Zygmunta Lalaka (patrz: http://bob.uw.edu.pl/krajowe-projekty-badawcze/dane-do-wnioskow/):
Wnioskodawca powinien przesłać do BOB:
oraz
Prosimy o przesyłanie wniosków do:
Po uzyskaniu elektronicznego podpisu Rektora wniosek zostanie odesłany w celu dołączenia w systemie OSF i wysłania wniosku w sekcji Elektroniczna wysyłka Plik podpisany elektronicznie (przycisk „Dodaj załącznik”) |
Podczas załączania pliku System zweryfikuje poprawność techniczną podpisu i prezentuje dane osób, które podpisały wniosek. Osoba, która składa kwalifikowany podpis elektroniczny ponosi odpowiedzialność zgodnie z przepisami ustawy z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej. W przypadku gdy załączony zostanie plik, którego podpis jest nieprawidłowy lub podpisany plik nie jest tym, który był jako ostatni wygenerowany z systemu (weryfikacja niejednoznaczna), wówczas nie będzie możliwe wysłanie wniosku do Ministerstwa.
Wniosek uznaje się za wysłany, gdy jego status w systemie OSF ma status „wysłany”.
Sprawdzenie czy operacja wysłania wniosku została poprawnie zakończona jest obowiązkiem wnioskodawcy.